FoamRoller
FoamRoller, ehkä maailman paras itsehoitoväline, fysioterapeuttien ja ammattiurheilijoiden suosittelema. Foamrollerilla avaat tehokkaasti lihaksia, sidekudosta ja triggeripisteitä. Voit vähentää ja ennaltaehkäistä kehon kiputiloja ja parantaa elastisuutta. Pystyt palautumaan huomattavasti nopeammin ja saamaan reilusti paremman verenkierron ja liikkuvuuden. 
Foamroller sopii:
- istumatyöntekijöille
- kuntoilijoille ja urheilijoille 
- kehonhuollosta kiinnostuneille 

FoamRoller perustuu myofascian eli sidekudoksen hierontaan ja dynaamiseen liikuttamiseen. Tämä pehmittää elimistön pehmytkudoksia, parantaa verenkiertoa, aineenvaihduntaa sekä mekaanisen, sähköisen ja kemiallisen viestinnän liikettä kehossa. Voit laukaista ja rentouttaa kireitä lihaksia, sidekudosta, saada lihaskalvojen välille lisää liukua ja nauttia kevyemmästä olosta. Irtonaisilla lihaksilla pystyt myös tehokkaampiin liikuntasuorituksiin, vähennät loukkaantumisriskiä, parannat liikkuvuuttasi ja palaudut nopeammin. Oletko koskaan kokenut, että vaikka kuinka venyttelisit, liikkuvuutesi ei tahdo parantua pitkälläkään aikavälillä? Kokeillaan ihmeessä FoamRolleria, sen avulla saat nopean avun vaikkakin pidempi aikaiseen vaikutukseen tarvitaan säännöllinen käyttö. Kurssilla kokeillaan myös fasciapalloa sekä dynaamisia venytyksiä kehonhuollon tukemisessa. Kurssilta saat hyvät eväät omatoimiseen kehonhuoltoon. Ohjaajana tuon välineet joilla treenataan, voit halutessasi ostaa kurssilta rullan. Myös fascia-palloja on myynnissä kurssin aikana.
Kahvakuula
Kahvakuulalla on mahdollista tehdä koko kehon läpikäyvä treeni joka kehittää lihaskuntoa ja aerobista kuntoa samalla. Kahvakuulan etuna on hyödyntää koko kehoa toiminnallisesti niin että mukana liikkeessä on ukkovarpaasta kulmakarvoihin asti koko keho. Kurssilla käydään lävitse perustekniikat kahvakuulailussa sekä kisaillaan pilke silmäkulmassa alkulämmittelyiden ja loppuverryttelyiden muodossa kuulaa hyödyntäen. Kurssilla tutustutaan erilaisiin harjoitusmenetelmiin mitä voi käyttää omassa treenissä hyödyksi. Ohjaajana minulla on muutamia kahvakuulia mukana itselläni, mutta jos haluat tietynkokoisen kuulan, ota omasi mukaan.
Mindful Body
Mindful Body yhdistelee parhaita puolia erilaisista kehoa ja mieltä huoltavista tekniikoista, kuten pilateksesta, joogasta, fascia-harjoitteista, syvävenytyksestä ja rentoutusharjoituksista. Tunti opettaa tulkitsemaan oman kehon viestejä, tunnistamaan kireyksiä, kiputiloja ja heikkouksia sekä sitä kuinka näitä voi kehittää ja omaa olotilaa parantaa. 
Mindful Body- tunti jakautuu 4 eri osioon: 
- Alkulämittelyyn 
- Vahvista&Avaa- osioon 
- Syvävenytysosioon 
- Rentoutusosioon
Alkulämmittely voitelee niveliä, parantaa kudosten verenkiertoa sekä hapensaantia ja avaa kehon liikeratoja. Vahvista&Avaa-osiossa vahvistetaan kehon syviä lihaksia ja niiden hallintaa tukien hyvää, avonaista ryhtiä ja vahvaa kehoa. Samalla viedään kohteena olevien kehon alueiden avausta pidemmälle dynaamisin venytyksin ja erilaisin fascioita avaavin harjoittein. Syvävenytysosiossa avataan kohdealueena olevia lihaksia ensin pinnalta ja edetään kohti syvempiä alueita ja kireyksiä. Syvävenytyksessä lihasten liikkuvuus paranee ja samalla niiden aineenvaihdunta sekä hapensaanti vilkastuvat huomattavasti, jolloin kehosta pääsee poistumaan sinne kertyneitä kuona-aineita. Rentoutusosiossa musiikki, hengitykseen keskittyminen ja hetkeen pysähtyminen auttavat päästämään irti stressistä ja rentouttamaan kehon lisäksi mieltä kokonaisvaltaisesti. Mindful Body- tunti opettaa kehon tuntemusta sekä auttaa kuuntelemaan mitä oma keho viestii ja miltä liike tuntuu oman kehon liikkuvuuden myötä, ainaisen suorittamisen sijaan. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat huolehtia kehostaan ja nauttia pysähtymisestä kysyen samalla, mitä omalle keholle kuuluu?
Yhteystiedot 
Katja Luumi 
Personal Trainer
katja@kuntoaelamaan.fi 
0400 296 837
www.kuntoaelamaan.fi
Y-2045441-3 (alv. rek.)

Yhteyslomake

Copyright (c)2017, All Rights Reserved.